Dag 3: Bid voor je familie en vrienden

Deze week vieren we de gebedsweek. 5 dagen lang staan we stil bij specieke thema’s. Vandaag:

Bid voor je familie en vrienden - Op basis van de video van Laura Goeree

Je kunt je opeens in een seizoen bevinden waarin je gaat twijfelen. Als er dingen gebeuren in met je familie en vrienden die je niet aan zag komen en die niet gaan zoals je had gehoopt. Juist in die twijfel mag je God opzoeken. Als je naar Hem toe gaat en naar Hem luistert dan hoor je woorden die bemoedigend, opbouwend en vertroostend zijn. Zo is God namelijk

Maar iemand die profeteert spreekt tot mensen, en wat hij zegt is opbouwend, troostend en bemoedigend. 1 kor 14:3

Dankbaar

En als je dan komt midden in een moeielijke situatie bid dan juist vanuit dankbaarheid. Hij weet beter dan jij wat er speelt in de levens van de mensen die jij lief hebt. Als jij midden in de storm gaat danken, dan verandert de storm. Dan ontstaat er liefde, dan raak je intiem verbonden met elkaar.

“Broeders en zusters, wij moeten God altijd voor u danken. Het past ons dit te doen, omdat uw geloof sterk groeit en uw liefde voor elkaar groter wordt.” 2 Thessalonicenzen 1:3 

Oplijnen

Het bidden vanuit dankbaarheid zorgt er ook voor dat je je eigen mening, gedachten en visie over hoe de oplossing zou moeten zijn aan de kant zet. In de plaats daarvan komt Gods perspectief. Zijn wil. Als we dichtbij de Vader zijn dan veranderen we steeds meer naar Zijn beeld en zien we de vrucht daarvan in ons leven.

Wij allen die met onbedekt gezicht de luister van de Heer weerspiegeld zien, zullen door de Geest van de Heer meer en meer naar de luister van dat beeld worden veranderd. 2 Korintiërs 3:18

Meer van dit

Deze week vieren we de gebedsweek. 5 dagen lang staan we stil bij specieke thema’s en zoeken zo God op. Met elke dag een video, blog en meer. Wil je de video van Judith bekijken en ook de andere video’s zien? Ga snel naar de Redemption app.

Vorige
Vorige

Dag 4: Bid voor je mensen die Jezus niet kennen

Volgende
Volgende

Dag 2: Bid voor de kerk